exit through the gift shop

*[en español [ES] abajo]

SELFIEPOETRY VOL1_FakeArtHistories

[EN] “Fake Art Histories & the Inscription of the Digital Self,” explores the intertwining of two ideas: the untruth behind artistic or literary histories, and our (il)legitimacy to intervene them to create narratives that make teleological sense. These are 8 poems that look at how the Self can be reinterpreted against a vague and unorthodox selection of artistic and literary movements in English and Spanish. Poems also engage with personal matters, exploring the mechanisms by which we inscribe ourselves in these discourses.

This series is complete and finished, and can be accessed here. Video documentation for each poem is right below (and here’s a playlist of the complete Vol. 1). You can also read more about these works here

[“Fake Art Histories” was on show at Code/Switch (Woman Made Gallery) in Chicago (May 27-July 28, 2016). It has also been performed in different festivals in Spain and the U.S. It has also been studied in Mujeres poetas en el mundo digital by Encarna Alonso, and several other academic articles.]

THE MEASURE OF ALL THINGS (2016) by Alex Saum 

FUTURISMO (2014, 2015) by Alex Saum 

SENSITIVE BUT UNCLASSIFIED (2015) by Alex Saum 

PUPILA ROMÁNTICA (2015) by Alex Saum

THE DEMOCRATIC VALUE OF ART MAKING (2015, 2018) by Alex Saum 

NO WEEKEND WI-FI (UN CUADRO COSTUMBRISTA) US OF A (2015) by Alex Saum 

DREAMTIGERS TIGERS TIGERS (2015) by Alex Saum 

CITY OF ELÉI (2015) by Alex Saum 

[ES] “Fake Art Histories & the Inscription of the Digital Self,”  explora dos ideas interrelacionadas: la falsedad tras las historias literarias y artísticas, y nuestra (i)legitimdad a la hora de intervenir en ellas para crear narrativas teleológicas que nos expliquen su evolución. La serie consta de 8 poemas que cuestionan cómo el Yo puede reinterpretarse dentro de/contra a una selección un poco vaga, y bastante poco ortodoxa, de movimientos literarios en español e inglés. Los poemas tocan también asuntos muy personales, explorando los mecanismos por los cuales nos inscribimos en dichos discursos.

Esta serie está completa y terminada y puede accederse desde aquíAquí escribí en su día algo más sobre estos poemas (en inglés). También he colgado vídeos de los poemas justo aquí arriba y también pueden verse en un playlist completo aquí.

[Aunque está online y es gratis, esta colección formó parte de la exposición Code/Switch en Chicago, del 27 de mayo al 28 de julio de 2016. También ha sido parte de distintos festivales en España y los Estados Unidos. También ha sido objeto de estudio del libro Mujeres poetas en el mundo digital de Encarna Alonso, y otros artículos especializados.]